ဘ၀မွာ ေက်ာ္ျဖတ္ရမည့္ အဟန္႔အတားမ်ား (အပိုင္း- ၁)
ဘ၀-ဟူသည္ ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔မႈ မဟုတ္။ ခက္ခဲပင္ပန္းမႈ၊ ႀကိဳးစားရုန္းကန္မႈ၊ ႏိုးၾကား၊ ရိုးသား၊ သင္ၾကား မႈပင္ျဖစ္သည္။ ဘ၀ဆိုတာ ၀ဋ္ေၾကြးဟုလည္း ဆုိၾကသည္။ ၀ဋ္မွာ အၿမဲ ငရဲမွာ အပ-ဟု အဆုိရွိ သည့္အတိုင္း ၀ဋ္ေၾကြးမွန္က ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရစၿမဲျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔သည္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းမႈ မ်ားၾကားကေန ႀကိဳးစား ရုန္းကန္မႈမ်ားျဖင့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ၾကသည္။ သံသရာအဆက္ဆက္က တင္က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ၀ဋ္ေၾကြး မ်ားကို ေပးဆပ္ရင္းျဖင့္လည္း ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ၾကသည္။ သို႔ေပ မယ့္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အက်ိဳး ေပးကား ကြာျခားၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က ေအာင္ျမင္သည္။ တုိးတက္သည္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဆုံးရႈံးသည္။ ဆုတ္ယုတ္သည္။ ရုန္းရင္းနဲ႔ နစ္ေနၾကသည္။ မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုသည္ တခါတေလ ကံကုိပုံခ် ဆူးပုံကုိ ခြထိုင္ထားတတ္သည္။ ကံဟူရာ၌ အမ်ားက အတိတ္ကံကိုသာ လက္ညိႈးထိုး ညႊန္ျပတတ္သည္။ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ မိမိတို႔တေတြ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ႀကံစည္ေနသည္မ်ားကိုေတာ့ ကံဟု အမွတ္မရ ေမ့ထားတတ္ၾကေလသည္။ အေရးႀကီးသည္က မိမိတို႔ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ျပဳမူေျပာဆုိ ႀကံစည္ေနမႈမ်ားကေကာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံႏွစ္မ်ိဳးမွာ ဘယ္သင္းက အျဖစ္မ်ားေနသနည္းဟု ကိုယ့္ကုိယ္ကို ထာ၀စဥ္ သုံးသပ္ေန ရမည္ျဖစ္သည္။
အတိတ္ကုသိုလ္ကံ၊ ရွိပါျပန္လည္း၊ အမွန္ပစၥဳပ္၊ အားမထုတ္ေသာ္၊ အဟုတ္အက်ိဳး၊ မရႏိုးရွင့္- ဟူေသာ ဆုံးမလကၤာေလးသည္ မိမိတို႔အတြက္ သတိခ်ပ္စရာပင္ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကုသိုလ္ကံေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွိေစကာမူ ယခုလက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမရွိခဲ့ေသာ္ အတိတ္မွာျပဳ လုပ္ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကံမ်ားက အက်ဳိးေပးခြင့္မသာဘဲ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အတိတ္ကုသိုလ္ကံကိုခ်ည္း အားကိုးေန၍လည္း မျဖစ္ေပ။ ထုိ႔အတူပင္ ပစၥဳပၸန္မွာ ဘယ္ေလာက္ပင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေစကာမူ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ႀကိဳးစားသေလာက္ အရာမေရာက္ သည္မ်ားလည္း ရွိတတ္သည္။ တစ္ဖက္က ျဖစ္ထြန္းေနေပမဲ့ တဖက္က ခ်ဳိ ့ယြင္းျဖစ္ေနတတ္သည္။ စီးပြါးေရက အဆင္ေျပေသာ္လည္း က်မ္းမာေရးက ခ်ဴခ်ာေနတတ္ျပန္သည္။ ပညာေတြ တတ္ေပမဲ့ လည္း စီးပြါးေရးက အဆင္မေျပ။ ဒီလုိနဲ႔ ဘက္စုံျပည့္စုံမႈ၊ အဆင္ေျပမႈေတြနဲ႔ လြဲေနတတ္ျပန္သည္။
မိမိတို႔တေတြသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို ျပဳလုပ္ပင္ျပဳလုပ္ျငားေသာ္လည္း ကုသိုလ္ေတြ ျပဳရင္းနဲ႔ အကုသိုလ္ေတြကိုပါ စုစည္းမိလ်က္သား ျဖစ္ေနမိတတ္သည္။ အျဖဴ အမည္းေရာေသာ ကုသုိလ္ကံဟု ဆုိႏိုင္သည္။ ထိုအျဖဴအမည္းေရာေသာ မသန္႔ရွင္းေသာ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ပင္ အက်ဳိး ေပးျပန္ေတာ့လည္း ေကာင္းက်ဳိးသက္သက္မဟုတ္ပဲ ဆုိက်ဳိးမ်ားပါ ကပ္တြယ္လ်က္ ပါလာတတ္ၾက သည္။ အမွန္ေတာ့ မိမိတုိ႔တေတြသည္ အျဖဴသက္သက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ကံကို မဆည္းပူးတတ္ျခင္း ေၾကာင့္သာ ယခုကဲ့သို႔ အေကာင္းအဆုိး ဒြန္တြဲေနေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားကို ခံစားေနရျခင္းျဖစ္သည္။ လူ႔ျပည္မွာ လူျဖစ္ျပန္ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕က ဆင္းရဲသည္။ တခ်ဳိ႕ က အဆင္းမလွ။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ ပညာ မတတ္။ ခ်ာခ်ာလည္ပတ္ေနေသာ သံသရာရဟတ္ထဲမွာ မျပည့္မစုံ စုန္လုိက္ ဆန္လိုက္ နိမ့္လုိက္ ျမင့္ လုိက္ျဖင့္ ဘ၀မ်ိဳးစုံ အလႊားမ်ဳိးစုံ က်င္လည္ေနၾကရေပသည္။ သခၤန္းစာယူတတ္မယ္ဆုိလွ်င္ ယူစရာ သခၤန္းစာေတြက သံသရာႏွင့္အမွ် မိမိတုိ႔မွာ ရွိၿပီးသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္သုံး သပ္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္သာ သခၤန္းစာဆိုတာ စာအုပ္ထဲမွာပဲ ရွိၿပီး ဘ၀ထဲမွာရွိတာကို မသိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သံေ၀ဂဆုိသည္ကား ဘာမွန္းပင္ မသိၾကေတာ့ေပ။ မွန္ေပသည္။ မိမိတို႔သည္ အဆင္မ ေျပမႈမ်ားႏွင့္ ႀကဳဆုံံလာတိုင္း သူမ်ားကိုသာ လက္ညိႈးတြင္တြင္ ထုိးတတ္ေသာအက်င့္သည္ အရုိးစြဲ၍ ေနေခ်ၿပီ။
အမွန္ေတာ့ ဘ၀သည္ မတည္ၿမဲပါ။ ဒါေပမဲ့ ခဏမွ် တည္ဆဲျဖစ္ေသာ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ေလးမွာေတာ့ လူတိုင္းလူတိုင္း စီးပြါးေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ရုပ္ဆင္းရူပကာယ၊ ပညာအရည္အခ်င္း စသည္စသည္…. ရွိသင့္ရွိထုိက္ေသာ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံခ်င္ၾကသည္။ ခ်မ္းသာခ်င္သည္။ က်န္းမာခ်င္ သည္။ ရုပ္ေခ်ာခ်င္သည္။ ပညာတတ္ခ်င္သည္။ ခ်င္ရုံနဲ႔ေတာ့ မရ၊ ႀကိဳးစားမွသာ ရႏုိင္လိမ့္မည္ျဖစ္ သည္။ မိမိတုိ႔ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ အားထားရာ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ပင္ ဘုရားျဖစ္ခ်င္ရုံ ဘုရားဆုကို ပန္ ရြယ္ရုံျဖင့္ ဘုရားအျဖစ္ကို ရလာခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေပ။ ဘုရားျဖစ္ခ်င္သည့္ဆႏၵေတာ္ေၾကာင့္ ဘုရားဆုကို ပန္ရြယ္ၿပီးေနာက္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာေပါင္းတစ္သိန္းကာလပတ္လုံး ကိုယ္ေတာ္၏ အသက္ ခႏၶာ စည္းစိမ္ ရာထူး ေသြး ေခၽြး အထူးထူးတုိ႔ကို စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ေတာ္မူၿပီးမွသာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဤေလာက၌ အလုံးစုံျပည့္စုံေသာပုဂၢိဳလ္ကို ညႊန္ျပပါဆုိလွ်င္ ဘုရားရွင္ကိုသာ ဦးတင္ညႊန္ျပရလိမ့္ မည္ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရားမွတပါး အျခားပုဂၢိဳလ္ကို ညႊန္ျပဖုိ႔ရာ လုံး၀မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အလုံးစုံျပည့္စုံေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သကဲ့သို႔ သူ၏ တပည့္သာ၀ကမ်ားကုိလည္း ျပည့္စုံေစ ခ်င္သည္။ ခ်မ္းသာေစခ်င္သည္။ က်န္းမာေစခ်င္သည္။ ပညာတတ္ေစခ်င္သည္။ ရုပ္ေခ်ာေစခ်င္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဖလသမာပတ္၀င္စား လ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ေအးၿငိမ္းသက္သာ ခံစားေတာ္မမူအားရွာပဲ (၄၅)၀ါကာလပတ္လုံး တရားမ်က္လုံးမ်ား သူ၏တပည့္မ်ားအား ေဟာၾကားတပ္ဆင္ေပးေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
(၁) ပ်င္းရိျခင္းသည္ စီးပြါးေရးကို ဖ်က္ဆီးသည္။
မိမိတုိ႔တေတြ မႀကီးပြါး မတိုးတက္ျခင္း၏ အဓိကတရားခံသည္ ပ်င္းရိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ လုပ္ရမွာ ပ်င္းသည္။ ပညာရွာရမွာ ပ်င္းသည္။ စာဖတ္ရမွာ ပ်င္းသည္။ တရားအားထုတ္ရမွာ ပ်င္း သည္။ ပ်င္းရိျခင္းသည္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ၀ီရိယ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ပ်င္းရိမႈေတြနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ ေတြ ကုန္ဆုံးသြားသည္။ အခ်ိန္းေတြျဖဳန္းရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ျပဳန္းတီးသြားသည္။ လဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္၊ ကြမ္းစား၊ ေဆးေသာက္၊ မူးယစ္ေသာက္စား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ အလည္အပတ္မ်ားလ်က္ ကာမဂုဏ္ အာရုံေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လုိက္စား မိုက္မွားလ်က္ တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားစြာကို ေျမျမႈပ္သၿဂၤဳ ိဟ္လုိက္ရေပသည္။ မိမိတို႔တေတြ စီးပြါးေရးမွာ ဘာေၾကာင့္မတိုးတက္ၾကသလဲ ျပန္စဥ္း စားပါက ပ်င္းရိျခင္းဆုိတဲ့ တရားခံကိုသာ လက္ရဖမ္းမိေပလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ မ်ား ေလ ႏိုင္ငံဆင္းရဲေလျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ မိသားစုတစုမွာ အလုပ္လက္မဲ့မ်ားေလ အဲဒီမိသားစု စီးပြါး ေရး အဆင္မေျပေလပင္ျဖစ္သည္။ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ကိုယ့္ကံၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးရမည္။ ကိုယ့္အ ခြင့္အေရးကို ကိုယ္တုိင္ရွာေဖြရမည္ျဖစ္သည္။ ေပၚလာႏိုးႏိုးနဲ႔ ေမွ်ာ္ကိုးေစာင့္ဆိုင္းေနရင္ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေပ။
Deligence is a great teacher - လုံ႔လ၀ီရိယရွိျခင္း၊ မပ်င္းရိျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ ႀကီးက်ယ္ ေသာ၊ ခမ္းနားေသာ ဆရာႀကီးတစ္ဆူပင္ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးစားက ဘုရားပင္ျဖစ္ႏိုင္သည္-ဟု အဆုိရွိ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မပ်င္းမရိ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာလိုေသာ မိမိတုိ႔၏ တာ၀န္သာ ျဖစ္ေပ သည္။
(၂) တန္ဆာမဆင္ျခင္းသည္ လွပမႈကို ဖ်က္ဆီးသည္။
ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ လွပမႈကို လုိခ်င္ေသာသူသည္ မိမိတုိ႔၏ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို နံ႔သာပန္းမာလ္စသည္တို႔ ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးလိမ္းခ်ယ္လ်က္ တန္ဆာဆင္ၾကရမည္။ ထို႔ျပင္ လည္ဆြဲ၊ လက္ေကာက္၊ နားေဋာင္း၊ လက္စြပ္ စေသာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္လည္း တန္ဆာဆင္ၾကရသည္။ ထို႔အတူ နာမ္ပိုင္းဆုိ္င္ရာ လွပ မႈကို လိုခ်င္ေသာသူသည္လည္း မိမိတုိ႔၏နာမ္ခႏၶာႀကီးကို တနည္းအားျဖင့္ မိမိတို႔၏စိတ္ကို တန္ဆာ ဆင္ၾကရ မည္ျဖစ္သည္။ ေယာနိေသာမနသိကာရ- အရာရာကို အေကာင္းဘက္က ရႈျမင္သုံးသပ္ျခင္းသည္ ကုသိုလ္ ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္သည္။ ထုိေယာနိေသာမနသိကာရထားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဒါနကုသိုလ္ သီလ ကုသိုလ္ သမထ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကုသိုလ္စိတ္တို႔ျဖင့္ ထုံမႊမ္းလ်က္ေနျခင္းသည္ စိတ္ကို တန္ဆာ ဆင္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ ရုပ္ကိုေရာ စိတ္ကိုပါ တန္ဆာဆင္မႈမရွိျခင္းသည္ ကိုယ္တုိင္ပင္ မိမိ၏ ရုပ္ႏွင့္စိတ္ လွပမႈကို ဖ်က္ဆီးသည္မည္ေပသည္။
(၃) မသင့္ေသာ အစားအေသာက္ အျပဳအမူသည္ အနာေရာဂါကင္းမႈကို ဖ်က္ဆီးသည္။
လူတစ္ေယာက္၏ဘ၀မွာ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ျခင္းသည္ ရခဲေသာအျမတ္ဆုံး ဆုလာဒ္ တစ္ခုပင္ျဖစ္ေပသည္။ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာကေတာ့ အစားအေသာက္ ဆင္ျခင္ ရမည္။ သင့္တင့္စြာ စားေသာက္ရမည္။ သင့္ေလ်ာ္ေတာ္တည့္ရာကို စားေသာက္ရမည္။ ေနာက္တစ္ခုက ေတာ့ အျပဳအမူပင္ျဖစ္သည္။ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အျပဳအမူ မ်ားသာ ျပဳမူက်င့္ႀကံေန ထုိင္ရမည္ဟု ဆုိလိုေပသည္။ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ-ဟူေသာ အျပဳအမူ သုံးမ်ိဳးလုံး၌ အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေနရမည္။ ကုိယ္ျဖင့္လည္း အကုသုိလ္ေတြကို မလုပ္မိ ေအာင္၊ ႏႈတ္အားျဖင့္လည္း အကုသိုလ္ျဖစ္စရာေတြကို မေျပာဆုိမိေအာင္၊ စိတ္ျဖင့္လည္း အကုသိုလ္ အာရုံေတြကို မႀကံစည္မိေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမည္။ ကံသုံးပါးလုံး၌ ဒုစရုိက္ကင္းလ်က္ ကုသိုလ္ျဖစ္ ေအာင္သာ ျပဳမူေျပာဆုိက်င့္ႀကံ ေနထိုင္ရမည္ဟု ဗုဒၶက ေဟာေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါး၊ သုစရုိက္ဆယ္ပါးတုိ႔ကိုျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္အားလုံး သိရွိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဤကဲ့သို႔ အစား အေသာက္လဲ ဆင္ျခင္မယ္၊ ကံသုံးပါးလုံးမွာလဲ အကုသိုလ္မျဖစ္ေစပဲ ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ေနမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ ဧကန္မုခ် သက္ရွည္က်န္းမာလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ဒါနဖက္ေတာ့ အထက္ေ၀သည္။ သီလဖက္ေတာ့ အသက္ရွည္သည္။ ဘာ၀နာဖက္ေတာ့ အျမတ္ေျပသည္-ဆုိေသာ စကားကိုလည္း အားလုံး သိရွိၿပီးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)။
မိုးေဆာင္းေႏြ (သန္လ်င္)
0 comments:
Post a Comment