ေပးဆပ္သူတို႔ ႏွလုံးသား
ဘုရားအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ႏွလုံးသားသည္ ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္းထက္ ေပးဆပ္ရျခင္းကိုသာ တန္ဘုိးထား ျမတ္ႏိုးေတာ္မူပါေပသည္။
ဤေလာက၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူသားတုိ႔သည္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ တည္းဟူေသာ အတၱႀကိဳး အမ်ိဳးမ်ဳိး တုိ႔ ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို တုပ္ေႏွာင္ဖြဲ႔ခ်ည္လ်က္ ေမြးဖြားလာၾက၏။ ယင္းအတၱႀကိဳးတို႔၏ ခ်ည္တုပ္ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈမွ မ ရုန္းထြက္ႏိုင္ေသးသမွ် သူ႔ထက္ ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ပင္ ရယူပိုင္ဆုိင္ဖုိ႔အတြက္ အျပင္းအထန္ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနၾကဦးမည္သာျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ႀကိဳးစားရင္းျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တစ္မိသားစုႏွင့္ တစ္မိသားစု တစ္ပါတီ ႏွင့္ တစ္ပါတီ ေနာက္ဆုံး တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံစသည္ျဖင့္ ခိုက္ရန္ေဒါသ မာန္မာနမ်ား ၀ိသမေလာဘမ်ား တစတစပြါးစီးလုိ႔ အားႀကီးတဲ့ မသိမႈေမာဟမ်ားျဖင့္ ကမၻာေလာကႀကီး စစ္မီးေလာင္ကၽြမ္းသည္အထိ အႀကိမ္ ႀကိမ္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကရေပသည္။
ငါ့အတြက္ ငါ့မိသားစုအတြက္ ငါ့ခ်စ္သူအတြက္ ငါ့ ေဆြမ်ိဳး ငါ့ရြာ ငါ့ၿမိဳ႕ ငါ့ ႏိုင္ငံအတြက္ဆိုၿပီး ငါ-ဆိုတဲ့ အတၱေတြ လႊမ္းမိုးေနသမွ် ငါ ေနထိုင္ရာ ေဟာဒီကမၻာေလာကႀကီး ဘယ္ေတာ့မ်ား ဘယ္ေလာက္မ်ား ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈေတြ ရရွိႏိုင္လိမ့္မည္နည္း။
စေဇ ဧကံ ကုလႆတၳံ၊ ဂါမႆတၳံ ကုလံ စေဇ။
စေဇ ဇနပဒႆတၳံ၊ အတၱတၳံ ပထ၀ိ ံဇေဟ။
မိမိ၏ အမ်ဳိးအႏြယ္တခုလုံး ႀကီးပြါးခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ မိမိထံမွ တစ္ခုခုကို စြန္႔လႊတ္ရမည္။ ေနာက္ဆုံး မိမိ၏ ဘ၀ အသက္ကိုပင္လွ်င္ စြန္႔လႊတ္သင့္လွ်င္ စြန္႔လႊတ္ရမည္။ မိမိေနထုိင္ရာ တစ္ရြာလုံး ခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ မိမိ၏အမ်ဳိးအႏြယ္ကို စြန္႔လႊတ္ရမည္။ မိမိေနထုိင္ရာ ဇနပုဒ္တစ္ခုလုံး ႀကီးပြါးခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ မိမိ၏ ရြာကို စြန္႔လႊတ္ရမည္။ ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြါးအတြက္ဆုိလွ်င္ကား မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကိုပင္ စြန္႔ လႊတ္ရေပမည္-ဟု အထက္ပါဂါထာစကားက ဆိုလိုေပသည္။
ဗုဒၵျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္တိုင္ သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ရရွိဖို႔ အားကိုးရာမဲ့ ေနေသာ ကမၻာေလာကႀကီး၏ ေကာင္းက်ိဳး၊ ေဆြမ်ဳိးဉာတကာတုိ႔၏ ေကာင္းက်ဳိးေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔အ တြက္ ေလးကၽြန္းတစ္ျမင့္မိုရ္ ေျမအလုံးကို ပုိင္စုိးေသာ စၾက၀ေတးမင္းစည္းစိမ္ကို လြတ္လြတ္စြန္႔လႊတ္ခဲ့ေပ သည္။ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ရာ သံသရာတေလ်ာက္လုံးမွာလည္း မိမိ၏ အသက္ ေသြး ေခၽြးေပါင္းမ်ား စြာကို ငဲ့ကြက္တြယ္တာမႈ ကင္းမဲ့စြာျဖင့္၊ ရယူပိုင္ဆုိင္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ စြန္႔လႊၽတ္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးလွစြာေသာ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရရွိခဲ့ေလသည္။ ဤ သည္ကိုပင္ အတၱတၳံ ပထ၀ိ ံဇေဟ- မိမိအက်ိဳးအတြက္ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးႏွင့္အမွ်ေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ကာမဂုဏ္အာရုံမ်ားစြာကို စြန္႔လႊတ္ရာ၏ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟူ သည္ ဆုံးရႈံးျခင္း မဟုတ္။ ေလွ်ာ္ခ်ည္ကို ပိုးခ်ည္ေရႊခ်ည္ျဖင့္ လဲထမ္းသကဲ့သို႔ မေကာင္းတာေတြကို စြန္႔လႊတ္ လုိက္သျဖင့္ ေကာင္းျခင္းမ်ားစြာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ရျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤသေဘာတရားကို နားမလည္သူ ေတြက စြန္႔လႊတ္လိုက္ရသျဖင့္ ဆုံးရႈံးသြားသည္၊ နစ္နာသြားသည္ဟု ထင္မွတ္မွားၾကေလေတာ့ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ၀န္ေလးေနၾကေတာ့သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက-
ေလာက၌ လူသားတုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခ်မ္းသာသုခမ်ားစြာကို ခံစားစံစားလိုေသာ္လည္း မိမိ လက္ရွိပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ခ်မ္းသာသုခ အနည္းငယ္မွ်ကိုကား စြန္႔လႊတ္ရန္ ၀န္ေလးေနၾကေပသည္။ စြန္႔ လႊတ္မႈ မရွိဘဲႏွင့္ ရယူပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ ရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ အပင္စုိက္မွ အသီးစားရသည္မဟုတ္ပါလား။ Sow first, then reap- သုခလိုလွ်င္ ဒုကၡနဲ႔ ရင္းရမည္။ အရင္းအႏွီးမ်ားမွ အျမတ္မ်ားမ်ားရမည္။ စုိက္ပ်ဳိးႀကဲ ခ်ျခင္းမရွိဘဲႏွင့္ ရိတ္သိမ္းဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ရ္ိတ္သိမ္းရာမွာလည္း စပါးေစ့ကို စိုက္လွ်င္ စပါးပင္ကိုသာ ရိတ္သိမ္းရလိမ့္မည္။ အျခားအရာမ်ားကို ရိတ္သိမ္းခြင့္ ရပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ ထို႔အတူပဲ မိမိတို႔တေတြ ေကာင္းမႈ မ်ိဳးေစ့မ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးႀကဲခ်ထားလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကိုသာ ခံစားရိတ္သိမ္းရလိမ့္မည္။ အကုသုိလ္မ်ဳိးေစ့ မ်ားကို စိုက္ပ်ဳိးမွားလွ်င္ကား မေကာင္းက်ဳိးမ်ားကို မရိတ္သိမ္းခ်င္လဲ ရိတ္သိမ္းရေပလိမ့္မည္။ ဤကား ေလာကနိယာမသဘာ၀ေပတည္း။ သို႔ဆုိလွ်င္ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္ေရာက္မွ မလိုခ်င္တာေတြကို ေနာင္တတရား ႀကီးစြားႏွင့္ မရိတ္သိမ္းရဖို႔အတြက္ စုိက္ပ်ိဳးခ်ိန္မွာ မ်ဳိးေစ့မွန္ကန္ဖို႔ အထူးဂရုစိုက္ဖို႔ လုိအပ္ေပမည္။
မိမိတုိ႔သည္ အရာအားလုံးကို ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ခ်ည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနၾက၏။ ျပန္လည္ေပးဆပ္ဖို႔ကို ေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကေပသည္။ ေလာက၌ မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားအတြက္ ဘ၀ အသက္ ရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ ေပးဆပ္ၾကသလို သားသမီးမ်ားကလည္း မိဘမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္သင့္ ေပသည္။ ဆရာသမားမ်ားက တပည့္မ်ားအတြက္ နာေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ေပးဆပ္ၾကသလုိ တပည့္မ်ားက လည္း ဆရာမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္အပ္ေပသည္။ ထို႔အတူ လူသားအားလုံး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္ အလွန္ ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ ကမၻာေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈေတြႏွင့္ သာယာလွပေနေပလိမ့္မည္။ ေလာကႀကီးအတြင္း၌ စုန္ေရေတြခ်ည္း ထာ၀စဥ္ စီးဆင္းေနလို႔မျဖစ္။ ဆန္ေရ ေတြလည္း ျပန္ေ၀းေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရေပလိမ့္မည္။
မ်ားမ်ားေပးဆပ္ႏိုင္မွ မ်ားမ်ားရယူ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္။ နည္းနည္းေပးဆပ္လွ်င္ နည္းနည္းသာ ရယူပိုင္ ဆိုင္ႏို္င္မည္။ ေပးဆပ္ျခင္းမရွိသူအတြက္ ရယူပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ နတၳိ၊ အလ်ဥ္းမရွိေပ။ ဤသေဘာကို နားမ လည္ၾကေသာ လူအမ်ားစုသည္ ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ခ်ည္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကိုယ္ပင္ပန္း စိတ္ပင္ပန္းစြာျဖင့္ ႀကိဳး စားအားထုတ္ေနၾကေပမဲ့ ရလာတာနဲ႔ ပင္ပန္းတာနဲ႔ မမွ်၊ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ ျဖစ္ေနၾကေပသည္။
(၁) မိမိတုိ႔၏ ကိုယ္အဂၤါႀကီးငယ္ စြန္႔လႊတ္ရမွာကို စုိးေၾကာက္သူေတြက ပစၥည္းဥစၥာေတြကို စြန္႔လႊတ္ၾက သည္။
(၂) အသက္ေသရမွာကို စုိးေၾကာက္သူေတြက ကိုယ္အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔လႊတ္ၾကသည္။
(၃) တရားအသိ ရင္၀ယ္ရွိၾကေသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာ၊ အဂၤါႀကီးငယ္ႏွင့္တ ကြ မိမိတို႔၏အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကေပသည္-ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ မွန္ေပသည္။ အတၱႀကီးသူ မ်ားသည္ ဘယ္အရာကိုမွ မစြန္႔လႊတ္ခ်င္ၾကေပ။ အသာစံရလွ်င္ၿပီးေရာ။ အနာခံဖို႔ စိတ္ကူးေတာင္ မယဥ္ တတ္ၾကေပ။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အရာအားလုံးကို ေပးဆပ္စြန္႔လႊတ္လ်က္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။ မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ ဗုဒၶနည္းတူ လုိက္နာက်င့္သုံးလ်က္ ဗုဒၶကို အတုယူဖို႔။ ဗုဒၶနည္းတူ မိမိတုိ႔ကိုယ္တိုင္ အႏုဗုဒၶမ်ားျဖစ္လ်က္ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ သင့္လွေပသည္။ ဤေလာက၌ မိမိတို႔ အတုယူဖို႔ အေကာင္းဆုံးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ကား ဗုဒၶမွတပါး အျခား ရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။
The blind leading the blind - အကန္းက အကန္းကို လမ္းျပ၊ မသိသူက မတတ္သူကို ဆရာ လုပ္ေနၾကေသာေလာက၌ ဗုဒၶႏွင့္တကြေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ သာ၀ကသံဃာေတာ္အရွင္သူ ျမတ္မ်ားသည္ မိမိတို႔အတြက္ ကလ်ာဏမိတၱ- မိတ္ေကာင္းေဆြမြန္မ်ားပင္ျဖစ္ၾကေလသည္။ မိတ္ေကာင္း ေဆြမြန္မ်ားကို ေပါင္းသင္းလ်က္ မိမိတို႔ဘ၀ကို လဆုတ္ပကၡ ထြက္ေသာလကဲ့သို႔ အလင္းေရာင္ေပ်ာက္ အေမွာင္ေရာက္မႈ မျဖစ္ေစပဲ လဆန္းပကၡ ထြက္ေသာလကဲ့သို႔ အေမွာင္ပယ္ေဖ်ာက္ အလင္းေတာက္လ်က္ ကုသိုလ္တရားတုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္းျဖင့္..........။
ဗုဒၵျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္တိုင္ သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ရရွိဖို႔ အားကိုးရာမဲ့ ေနေသာ ကမၻာေလာကႀကီး၏ ေကာင္းက်ိဳး၊ ေဆြမ်ဳိးဉာတကာတုိ႔၏ ေကာင္းက်ဳိးေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔အ တြက္ ေလးကၽြန္းတစ္ျမင့္မိုရ္ ေျမအလုံးကို ပုိင္စုိးေသာ စၾက၀ေတးမင္းစည္းစိမ္ကို လြတ္လြတ္စြန္႔လႊတ္ခဲ့ေပ သည္။ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ရာ သံသရာတေလ်ာက္လုံးမွာလည္း မိမိ၏ အသက္ ေသြး ေခၽြးေပါင္းမ်ား စြာကို ငဲ့ကြက္တြယ္တာမႈ ကင္းမဲ့စြာျဖင့္၊ ရယူပိုင္ဆုိင္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ စြန္႔လႊၽတ္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးလွစြာေသာ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရရွိခဲ့ေလသည္။ ဤ သည္ကိုပင္ အတၱတၳံ ပထ၀ိ ံဇေဟ- မိမိအက်ိဳးအတြက္ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးႏွင့္အမွ်ေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ကာမဂုဏ္အာရုံမ်ားစြာကို စြန္႔လႊတ္ရာ၏ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟူ သည္ ဆုံးရႈံးျခင္း မဟုတ္။ ေလွ်ာ္ခ်ည္ကို ပိုးခ်ည္ေရႊခ်ည္ျဖင့္ လဲထမ္းသကဲ့သို႔ မေကာင္းတာေတြကို စြန္႔လႊတ္ လုိက္သျဖင့္ ေကာင္းျခင္းမ်ားစြာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ရျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤသေဘာတရားကို နားမလည္သူ ေတြက စြန္႔လႊတ္လိုက္ရသျဖင့္ ဆုံးရႈံးသြားသည္၊ နစ္နာသြားသည္ဟု ထင္မွတ္မွားၾကေလေတာ့ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ၀န္ေလးေနၾကေတာ့သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက-
မတၱာ သုခပရိစၥာဂါ၊ ပေႆ ေစ ၀ိပုလံ သုခံ။
စေဇ မတၱာ သုခံ ဓီေရာ၊သမၸႆံ ၀ိပုလံ သုခံ။
အနည္းငယ္မွ်ေသာ ခ်မ္းသာေလးကို ေပးစြန္႔လုိက္ကာမွ်ျဖင့္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမ်ားျပားေသာ ခ်မ္းသာသုခ မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံမည္ဆုိလွ်င္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းသည္ ခ်မ္သာသုခ အနည္းငယ္ေလးကို စြန္႔လႊတ္ရမည္- ဟု မိန္႔ဆို္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ မိမိတို႔ ၾကားဖူးေနက် စကားအရဆုိလွ်င္ ေထာင္ျမင္လွ်င္ ရာ စြန္႔ရမည္ဟု ဆို လိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေလာက၌ လူသားတုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခ်မ္းသာသုခမ်ားစြာကို ခံစားစံစားလိုေသာ္လည္း မိမိ လက္ရွိပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ခ်မ္းသာသုခ အနည္းငယ္မွ်ကိုကား စြန္႔လႊတ္ရန္ ၀န္ေလးေနၾကေပသည္။ စြန္႔ လႊတ္မႈ မရွိဘဲႏွင့္ ရယူပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ ရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ အပင္စုိက္မွ အသီးစားရသည္မဟုတ္ပါလား။ Sow first, then reap- သုခလိုလွ်င္ ဒုကၡနဲ႔ ရင္းရမည္။ အရင္းအႏွီးမ်ားမွ အျမတ္မ်ားမ်ားရမည္။ စုိက္ပ်ဳိးႀကဲ ခ်ျခင္းမရွိဘဲႏွင့္ ရိတ္သိမ္းဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ရ္ိတ္သိမ္းရာမွာလည္း စပါးေစ့ကို စိုက္လွ်င္ စပါးပင္ကိုသာ ရိတ္သိမ္းရလိမ့္မည္။ အျခားအရာမ်ားကို ရိတ္သိမ္းခြင့္ ရပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ ထို႔အတူပဲ မိမိတို႔တေတြ ေကာင္းမႈ မ်ိဳးေစ့မ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးႀကဲခ်ထားလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကိုသာ ခံစားရိတ္သိမ္းရလိမ့္မည္။ အကုသုိလ္မ်ဳိးေစ့ မ်ားကို စိုက္ပ်ဳိးမွားလွ်င္ကား မေကာင္းက်ဳိးမ်ားကို မရိတ္သိမ္းခ်င္လဲ ရိတ္သိမ္းရေပလိမ့္မည္။ ဤကား ေလာကနိယာမသဘာ၀ေပတည္း။ သို႔ဆုိလွ်င္ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္ေရာက္မွ မလိုခ်င္တာေတြကို ေနာင္တတရား ႀကီးစြားႏွင့္ မရိတ္သိမ္းရဖို႔အတြက္ စုိက္ပ်ိဳးခ်ိန္မွာ မ်ဳိးေစ့မွန္ကန္ဖို႔ အထူးဂရုစိုက္ဖို႔ လုိအပ္ေပမည္။
မိမိတုိ႔သည္ အရာအားလုံးကို ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ခ်ည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနၾက၏။ ျပန္လည္ေပးဆပ္ဖို႔ကို ေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကေပသည္။ ေလာက၌ မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားအတြက္ ဘ၀ အသက္ ရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ ေပးဆပ္ၾကသလို သားသမီးမ်ားကလည္း မိဘမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္သင့္ ေပသည္။ ဆရာသမားမ်ားက တပည့္မ်ားအတြက္ နာေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ေပးဆပ္ၾကသလုိ တပည့္မ်ားက လည္း ဆရာမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္အပ္ေပသည္။ ထို႔အတူ လူသားအားလုံး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္ အလွန္ ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ ကမၻာေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈေတြႏွင့္ သာယာလွပေနေပလိမ့္မည္။ ေလာကႀကီးအတြင္း၌ စုန္ေရေတြခ်ည္း ထာ၀စဥ္ စီးဆင္းေနလို႔မျဖစ္။ ဆန္ေရ ေတြလည္း ျပန္ေ၀းေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရေပလိမ့္မည္။
မ်ားမ်ားေပးဆပ္ႏိုင္မွ မ်ားမ်ားရယူ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္။ နည္းနည္းေပးဆပ္လွ်င္ နည္းနည္းသာ ရယူပိုင္ ဆိုင္ႏို္င္မည္။ ေပးဆပ္ျခင္းမရွိသူအတြက္ ရယူပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ နတၳိ၊ အလ်ဥ္းမရွိေပ။ ဤသေဘာကို နားမ လည္ၾကေသာ လူအမ်ားစုသည္ ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ခ်ည္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကိုယ္ပင္ပန္း စိတ္ပင္ပန္းစြာျဖင့္ ႀကိဳး စားအားထုတ္ေနၾကေပမဲ့ ရလာတာနဲ႔ ပင္ပန္းတာနဲ႔ မမွ်၊ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ ျဖစ္ေနၾကေပသည္။
စေဇ ဓနံ အဂၤ၀ရႆေဟတု၊ အဂၤ ံစေဇ ဇီ၀ိတံ ရကၡမာေနာ။
ဓနံ အဂၤ ံဇီ၀ိတဉၥာပိ သဗၺံ၊ စေဇ နေရာ ဓမၼမႏုႆရေႏၱာ။
ဗုဒၵျမတ္စြာက - ခ်စ္သားတုိ႔ ရယူပိုင္ဆိုင္ဖို႔ခ်ည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး မေနၾကေလႏွင့္။ ေလာကလူသား ေတြက-(၁) မိမိတုိ႔၏ ကိုယ္အဂၤါႀကီးငယ္ စြန္႔လႊတ္ရမွာကို စုိးေၾကာက္သူေတြက ပစၥည္းဥစၥာေတြကို စြန္႔လႊတ္ၾက သည္။
(၂) အသက္ေသရမွာကို စုိးေၾကာက္သူေတြက ကိုယ္အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔လႊတ္ၾကသည္။
(၃) တရားအသိ ရင္၀ယ္ရွိၾကေသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာ၊ အဂၤါႀကီးငယ္ႏွင့္တ ကြ မိမိတို႔၏အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကေပသည္-ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ မွန္ေပသည္။ အတၱႀကီးသူ မ်ားသည္ ဘယ္အရာကိုမွ မစြန္႔လႊတ္ခ်င္ၾကေပ။ အသာစံရလွ်င္ၿပီးေရာ။ အနာခံဖို႔ စိတ္ကူးေတာင္ မယဥ္ တတ္ၾကေပ။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အရာအားလုံးကို ေပးဆပ္စြန္႔လႊတ္လ်က္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။ မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ ဗုဒၶနည္းတူ လုိက္နာက်င့္သုံးလ်က္ ဗုဒၶကို အတုယူဖို႔။ ဗုဒၶနည္းတူ မိမိတုိ႔ကိုယ္တိုင္ အႏုဗုဒၶမ်ားျဖစ္လ်က္ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ သင့္လွေပသည္။ ဤေလာက၌ မိမိတို႔ အတုယူဖို႔ အေကာင္းဆုံးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ကား ဗုဒၶမွတပါး အျခား ရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။
The blind leading the blind - အကန္းက အကန္းကို လမ္းျပ၊ မသိသူက မတတ္သူကို ဆရာ လုပ္ေနၾကေသာေလာက၌ ဗုဒၶႏွင့္တကြေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ သာ၀ကသံဃာေတာ္အရွင္သူ ျမတ္မ်ားသည္ မိမိတို႔အတြက္ ကလ်ာဏမိတၱ- မိတ္ေကာင္းေဆြမြန္မ်ားပင္ျဖစ္ၾကေလသည္။ မိတ္ေကာင္း ေဆြမြန္မ်ားကို ေပါင္းသင္းလ်က္ မိမိတို႔ဘ၀ကို လဆုတ္ပကၡ ထြက္ေသာလကဲ့သို႔ အလင္းေရာင္ေပ်ာက္ အေမွာင္ေရာက္မႈ မျဖစ္ေစပဲ လဆန္းပကၡ ထြက္ေသာလကဲ့သို႔ အေမွာင္ပယ္ေဖ်ာက္ အလင္းေတာက္လ်က္ ကုသိုလ္တရားတုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္းျဖင့္..........။
မိတ္ေကာင္းမရ၊ လူ႔ဗာလ၊ တစစနဲ႔ မိုက္ရဲၾက။
ဒုစရိုက္မွန္သမွ်၊ စုံေအာင္ျပ၊ ခုဘ၀ထဲက ဆင္းရဲရ။
ေနာက္ဆုံးၾကေတာ့ အပါယ္က်၊ လဆုတ္ပကၡ ထြက္ေသာလ။
မိတ္ေကာင္းကိုရ၊ ပ႑ိတ၊ တစစနဲ႔ လိမၼာၾက။
သုစရိုက္မွန္သမွ်၊ စုံေအာင္ျပ၊ ခုဘ၀ထဲက ခ်မ္းသာရ။
ေနာက္ဆုံးၾကေတာ့ နိဗၺာန္ရ၊ လဆန္းပကၡ ထြက္ေသာလ။
မိုးေဆာင္းေႏြ (သန္လ်င္)
0 comments:
Post a Comment